PR

PR

PR is veel meer dan ‘even een stunt bedenken die de krant haalt’. Het gaat om de ontwikkeling van een PR-strategie die echt bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen. Linden & Barbosa is er voor het onderhouden van mediarelaties, (corporate) storytelling, de organisatie van persevents, social media-beleid, een effectieve influentials-aanpak, belevenisevenementen, creatieve workshops en het spotten van consumententrends.

Vraagstukken die wij helpen oplossen zijn onder meer…

  • Hoe ontwikkel ik een PR-strategie die bijdraagt aan onze bedrijfsdoelstellingen?
  • Welke content draagt bij aan het behalen van onze merkdoelstellingen?
  • Hoe kan mijn organisatie succesvol mediarelaties onderhouden?
  • Hoe ontwikkel ik een social media strategie?
  • Hoe ontwikkel en implementeer ik een PR-toolkit voor verschillende afdelingen en vestigingen?

Uit het tijdsbestedingsonderzoek van SPOT uit 2014 blijkt dat op een gemiddelde dag 84% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder tijd aan media besteedt. De totale mediatijd op een dag gemiddeld is maar liefst 8 uur en 40 minuten. Luisteren is overdag de belangrijkste media-activiteit, exact om 18 uur wordt deze rol ’s avonds overgenomen door kijken. Maar liefst 92% van de drie uur die gemiddeld per dag besteedt wordt aan kijken, 2 uur en 47 minuten, wordt besteed aan TV kijken. Onder TV kijken verstaan we zowel live (84%) als uitgesteld TV kijken (8%). Het overige kijken is video on demand (gestreamd, gedownload of gekocht: 6%), overige filmpjes (YouTube: 2%) en foto’s of dia’s bekijken (1%).

“Wij verkiezen innovatieve ideeën i.p.v. platgetreden paden. In alles wat we doen, staan merkstrategisch denken en effectief resultaat voorop. We weten wat journalisten, redacteuren, bloggers en andere influentials bezighoudt. Op hun behoeften spelen we telkens weer succesvol in. Met relevante content en prikkelende verhalen. De media zien ons als betrouwbare nieuwsbron en dat willen we graag zo houden." 

Christine van der Linden

Wilt u advies over PR?
Dan bellen wij u.