case

Concept Europees event C&A

CA_Logo_Green.jpg

De case
Met ruim 1575 winkels in 21 Europese landen en meer dan 35.000 werknemers is C&A een van de grootste spelers in de fashion retail industrie in Europa. C&A bedient meer dan twee miljoen bezoekers per dag. Naast winkels in Europa heeft C&A ook vestigingen in Brazilië, Mexico en China.

Een keer in het seizoen nodigt C&A Europese fashion journalisten, bloggers, influencers en stylisten uit voor een internationaal persevenement – “The C&A Collection Room”. De opdracht aan Linden & Barbosa was om een op maat, prikkelend en emotioneel concept voor deze specifieke doelgroep te bedenken en ook uit te voeren.









De aanpak
Het overkoepelend concept werd ‘Natures Elements’. Dit reflecteerde de inspiratie achter de C&A Herfst/Winter 2016 collectie. Het idee was om natuur naar een industriële omgeving te brengen en met natuurlijke elementen te omgeven. Alle PR activiteiten waren gericht op drie pijlers: STIJL, KWALITEIT en SUSTAINABILITY.

Gedurende de gehele customer journey, van de uitnodiging, aankomst in het hotel en de beleving tijdens het evenement, was het overkoepelende thema altijd leidend.

Het resultaat was overweldigend! Meer dan 160 journalisten uit 19 landen waren aanwezig en deden verslag. Bezoekers waren onder de indruk van de presentatie van de collectie en de creativiteit waarmee deze was opgebouwd. De social media buzz was enorm. De klant was zeer tevreden.

“Van het initiële concept tot aan het persevenement het team van Linden & Barbosa heeft al onze wensen uitmuntend en efficiënt uitgevoerd. Het creatieve concept van “Natures Elements” kwam terug in elk detail, van uitnodigingstraject tot aankomst van onze gasten. Alle onderdelen waren perfect in overeenstemming met ons centrale thema en versterkten onze overall boodschap. Daarnaast waren de reacties van de bezoekers overweldigend positief.”

Klik hier voor de video.