#6 mediatraining

media-training.jpg

Er zijn vele typen media en journalisten. Van voortreffelijke onderzoeksjournalisten tot oppervlakkige journalisten. Van doorgewinterde tv-ondervragers tot entertainment biedende verslaggevers. Wat ze met elkaar gemeen hebben, is dat elke journalist gebaat is bij een boeiend verhaal. Hoe kun je jouw verhaal het beste vertellen? Dusdanig dat het zowel voor de journalist als de kijker, lezer of luisteraar interessant is? Tijdens een intensieve mediatraining komen zowel theorie als praktijk aan bod. De training is gericht op het formuleren van de juiste boodschappen voor jouw organisatie, de producten en diensten. We focussen voornamelijk op het kort en krachtig verwoorden van deze kernboodschappen. Hierbij worden regie nemen en interview technieken kort theoretisch maar vooral praktisch geoefend. De training wordt gegeven door zeer ervaren trainers in samenwerking met een journalist. We oefenen diverse typen interviews (telefonisch & face to face) voor verschillende media. Alle interviews worden op video opgenomen zodat we ze na afloop samen kunnen analyseren.

Waarom mediatraining? We helpen met antwoorden op vragen zoals:

  • Hoe formuleer je boodschappen waarmee je namens jouw bedrijf of merk in de media komt.
  • Hoe verwoord je deze boodschappen kort, krachtig en op heldere wijze.
  • Hoe breng je een verhaal en houd je daarbij de regie in eigen hand.
  • Hoe ga je om met lastige vragen.
  • Hoe en wat communiceer je tijdens een crisissituatie.

Wil je meer weten over een mediatraining? Neem contact met ons op.

Wil je advies over hoe je de media te woord staat?
Dan bellen wij je.